Lilomanija
Če pogledam v knjigarne, knjižnice ali celo na določen
program na televiziji, dobim občutek, da se krasni novi brezskrbni svet (in
tukaj mislim dobesedno res, brez kančka cinizma) deli na tiste, ki jih ni, in
na tiste, ki jih je zajela – lilomanija.
Ne ferrantomanija,
pač pa prava lilomanija. Lila je
namreč osrednja (čeprav ne edina) in zelo dominantna junakinja knjig neapeljskega
cikla Elene Ferrante. Pred kratkim je za
zgodboljubce o prijateljstvu dveh deklic/mladenk/žensk v slovenščini izšla
tretja knjiga – O tistih, ki bežijo, in o tistih, ki ostajajo. Berem jo že
drugič. Ne vem, kaj je v tej zgodbi, da je tako privlačna. Podoba Italije pred
pol stoletja? Čudovito pisana množica knjižnih junakov, tako živo in subtilno
prikazanih, kot bi bili tukaj in zdaj? Čudenje nekemu – tako se zdi –
preteklemu življenju: položaj žensk v družbi, delavsko vprašanje, boj za take
in drugačne pravice …? Zgodba dveh prijateljic? Ali nemara preplet ljubezenskih
pripetljajev in peripetij? Vse po malem in vse hkrati.
Kot rečeno, prebrala sem tri knjige, naslednje poletje naj bi
prineslo zadnjo, četrto. V prvi (Genialna prijateljica) sta glavni
junakinji še deklici, v drugi (O novem priimku) najstnici, v tretji
pa mladi ženski.
Čeprav je v vseh treh pripovedovalka druga izmed prijateljic,
Elena Greco, se zdi, da Lila zasenči vse in vsakogar.
In tako sem prej kot ne po naključju ugotovila, da je zgodba
doživela tudi filmsko uprizoritev – serijo v osmih delih. Kot prikovana sem
sedela pred zaslonom in obujala spomine na zgodbo iz prve knjige. Posneli naj
bi štiri serije, po vsaki knjigi eno.
Mene je lilomanija
zajela. Le kaj je v tej zgodbi, da je tako privlačna?
Komentarji
Objavite komentar