O izgubljeni deklici
Ni bilo
poletje, kot je bilo napovedano, pač pa pozna jesen, ko smo ljubitelji knjig Neapeljskega cikla Elene Ferrante dočakali
zadnjo v vrsti. Genialna prijateljica se je nadaljevala v O novem priimku,
le-ta se je prelila v O
tistih, ki bežijo, in o tistih, ki ostajajo, vse tri pa je sklenila
težko pričakovana O izgubljeni deklici.
V njej se
prijateljici iz otroštva – Lila in Elena – po razhajanjih v drugi in tretji knjigi
ponovno zbližata. Elena se preseli nazaj v Neapelj, obe v istem času zanosita
in skoraj istočasno rodita hčerki. Obe – vsaka na svojem področju – se zdita
uspešni, Lila ima uspešno računalniško podjetje, Elena je slavna uspešna pisateljica,
zasebno pa ni tako. Ujetost v staro sosesko, nekonvencionalni zvezi s
partnerjema, družbeno-politične razmere v tedanji Italiji, odnosi med spoloma,
razmerja med staro in novo elito,
izzivi starševstva pa čisto vsakdanje tegobe vsakdana … življenje protagonistk
poteka povezano in mestoma vzporedno, dokler se ne zgodi izginotje.
Mogoče še pri
nobeni drugi knjigi nisem bila na koncu toliko pozorna na naslov – O
izgubljeni deklici, kajti že prvi del štirilogije se pravzaprav začne z
Lilinin izginotjem in s tem, da jo Elena poskuša najti. Zato tudi prelomi
obljubo, ki ji jo je dala, da o njej ne bo pisala v svojih knjigah.
Epilog tako nakazuje na vsaj delno, a ključno resničnost
zgodbe o prijateljicah iz otroštva in logično ponuja odgovor na vprašanje,
zakaj avtorica piše pod psevdonimom, čeprav ga bibliografija do Neapeljskega cikla postavlja pod vprašaj.
Kakorkoli že –
roman O izgubljeni deklici prinaša odlično in napeto branje, s katero
je Elena Ferrante mojstrsko zaokrožila zgodbo, ki jo je začrtala že v prvi
knjigi.
Vse štiri –
priporočam!
Komentarji
Objavite komentar